Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aragorn

Gandalf

Gimli

Théoden

  • Návrat Krále

  • Aragorn byl v r. 3019 Třetího věku korunován jako král Elessar Telcontar. Stal se 26. králem Arnoru a 35. králem Gondoru. Krátce poté se oženil s Arwen, s níž měl syna Eldariona a několik dcer. Zemřel v roce 120 Č. v.
  • Gandalf
  • Olórin - jméno "na Západě, který je zapomenut" - tedy ve Valinoru. Pochází ze Vznešené elfštiny z kořenu olo-s s významem "vidina, fantasie, sen".

    Gandalf, Gandalf Šedoplášť nebo Gandalf Šedý - na severu (od Gondoru) a obecně mezi lidmi, znamená "elf s holí". Jeho původ je norský, v básni Völuspá ze Starší Eddy se tak jmenuje jeden z trpaslíků. Tolkien jej použil, protože se zdálo obsahovat gandr, s významem "hůl", zejména "čarovná hůl", což by dohromady dalo "elfská bytost s (čarovnou) holí"

    Gandalf Bílý - poté, co byl vzkříšen jako nástupce Sarumana

    Bílý jezdec - když osedlal Stínovlase, v kontrastu k Černým jezdcům (nazgûlům)

    Gandalf Sýček, Láthspell - jeho příchod byl často spojen s časy nouze, což kritiky svádělo k názoru, že je to otravný šťoura pasoucí se v problémech jiných, láthspell - je slovo ze staré angličtiny (tedy jazyka Rohirů) a znamená zlá zvěst

    Mithrandir - tak mu říkali elfové a vzdělaní v Gondoru, jméno je sindarské, v překladu "Šedý poutník"

    Tharkûn - tak mu říkali trpaslíci, údajně "muž s holí"

  • Následující léta byla vyplněna menšími válkami a pohromami, které postihovaly říše lidí, Elfů a Trpaslíků ve Středozemi - je zaznamenáno, že při Dlouhé zimě na přelomu let 2758/9 se Krajanům dostalo od Gandalfa pomoci. V roce 2850 se Gandalf odhodlal k tomu, aby podruhé vstoupil do Dol Gulduru a odhalil, že zde skutečně povstal Sauron. Setkal se zde v podzemní kobce s umírajícím Thráinem (i když ten mu tehdy nesdělil své jméno), kterého Sauron obral o jeden ze Sedmi prstenů, a získal od něj klíč od Ereboru. O rok později na schůzi Bílé rady se Saruman postavil proti Gandalfově snaze podnítit útok na Dol Guldur předstíraje, že zjistil, že se Jeden prsten odkutálel do moře. Ve skutečnosti umístil stráže v okolí řeky v naději, že Vládnoucí prsten najde sám, jakmile se objeví. Zjistil, že Sauron po něm na stejných místech pátrá také.
  • Před válkou o prsten

  • Gandalf udržoval dobré styky s Bilbem, v roce 2949 Třetího věku jej spolu s Balinem opět navštívil. Po poslední schůzce Bílé rady začal Saruman Gandalfa špehovat, všiml si jeho zájmu o Kraj a umístil tam své zvědy. Roku 2956 se Gandalf setkal s Aragornem a začalo tak jejich přátelství.
  • Památná Bilbova oslava na rozloučenou v roce 3001 znamenala také změnu majitele prstenu. Bilbo jej přenechal svému synovci Frodovi. Byl to však pro něj nečekaně těžký krok, bez Gandalfovy pomoci by to nedokázal. Jeho chování probudilo v Gandalfovi podezření, že Bilbův prsten by mohl být Vládnoucím prstenem. Během let 3004 až 3008 Gandalf Froda čtyřikrát navštívil. Uvědomil si, že kolem Kraje se stahují zvědové. Spolu s Aragornem zahájil pátrání po Glumovi. Nakonec v roce 3017 Aragorn v Mrtvých močálech zajal Gluma, jeho výslech spolu s návštěvou Minas Tirith a vyhledáním Isildurova svitku přivedl Gandalfa téměř k jistotě. Tu mohla potvrdit jen zkouška, která by Prsten vystavila ohni.
  • Válka o prsten

  • Dne 12. dubna 3018 Třetího věku přijel Gandalf do Hobitína navštívit Froda. Zkouška ohněm odhalila verše v černé řeči po obvodu Prstenu a prokázala, že se jedná o Jeden prsten. Když se Frodo dověděl jeho historii, nabídl jej Gandalfovi. Ten to ale zprudka odmítl, neboť Prsten by si našel cestu k jeho srdci a nakonec by skrze něj vládl a učinil jej novým Temným pánem. Kvůli pozornosti, kterou na sebe Prsten upoutával, se Frodo rozhodl odcestovat tajně z Kraje, odjezd naplánoval po 22. září, po svých a Bilbových narozeninách.
  • Koncem června pátral Gandalf nedaleko Hůrky po novinkách a narazil na Radagasta Hnědého, který měl zprávy od Sarumana o nazgûlech, které vyslal Nepřítel pátrat po Prstenu. Vydal se tedy pro radu do Orthanku, Saruman však otevřeně projevil svou zradu a Gandalfa od 10. července do 18. září věznil na špici této věže, dokud jej nevysvobodil Radagastův posel Gwaihir, Pán orlů.

  • Gwaihir ho odnesl do Edorasu, ke dvoru rohanského krále Théodena. Ten však Gandalfa jako posla špatných zpráv vlídně nepřijal, přikázal mu: "Vezmi si kteréhokoliv koně, jen buď do zítřka pryč!" Gandalf se setkal se Stínovlasem, nejlepším koněm v Rohanu, pronásledoval a krotil ho po tři dny. Pak se vydal do Hobitína, kam dorazil 29. září a promluvil se starým Křepelkou, otcem Sama. Jel pln obav po Frodových stopách a druhý den večer přijel do Hůrky a dověděl se, že hobiti odešli ráno s Chodcem. Na Větrov dorazil 3. října a čelil tam obklíčení devíti Prstenových přízraků, z něhož se za svítání probil a prchal na sever se 4 nazgûly za sebou (ti se ovšem po chvíli pronásledování vrátili). Do Roklinky se dostal oklikou přes Obroviště až 18. října, neboť kvůli obtížnému přechodu skal musel propustit Stínovlase.
  • Do Elrondova domu se v témže čase sešla poselství od mnoha národů Středozemě a 25. října byla svolána velká Elrondova rada, v jejímž rozhodování hrál Gandalf klíčovou roli. Stejně jako jiní vyložil vlastní úlohu v dosavadních událostech, ale vysvětlil také, že Prsten nelze zničit běžnými prostředky, že nelze spoléhat na Toma Bombadila. Argumentoval rovněž proti vhození Prstenu do moře. Naopak záměr vhodit jej do Ohně navzdory malé naději na úspěch podpořil s tím, že tato možnost Nepříteli zaručeně nepřijde na mysl. Bilbovi rozmluvil jeho nabídku nést Prsten k Hoře osudu sám, takže se nakonec k tomuto úkolu přihlásil Frodo. Ze zástupců národů Středozemě se na doprovod Frodovi utvořilo Společenstvo prstenu a Gandalf byl jeho přirozeným vůdcem. Po mnoha přípravách Společenstvo 25. prosince vyrazilo k jihu.
  • Pokus překonat Mlžné hory 11. a 12. ledna průsmykem Caradhrasu skončil kvůli sněhové bouři neúspěchem. Gandalf musel použít kouzlo k rozdělání ohně. Když je po návratu z průsmyku přepadli vrrci, byl nucen opět ukázat svou moc a zahnal je ohněm. Družina, vědoma si pronásledování, uposlechla Gandalfovy rady a zvolila cestu přes trpasličí doly v Morii, i když byl Aragorn proti a zvlášť Gandalfa varoval: "Jestliže vstoupíš do dveří Morie, dej si pozor!" Gandalf Společenstvo provedl téměř celými doly, postupovali už dva dny, ale 15. ledna v komnatě Mazarbul upoutali pozornost nepřátel. Při pokuse zamknout dveře kouzlem se Gandalf setkal s rovnocenným protivníkem a v souboji sil povolila klenba a došlo k závalu. Otřesený a unavený vedl prchající družinu k můstku. Tam se střetl s balrogem, jedním z Morgothových služebníků z Prvního věku. Můstek se zřítil a oba protivníci padli do propasti. Dopadli do hlubokých vod u kořenů kamene. Gandalf viděl jedinou šanci v pronásledování svého nepřítele dokud ten nenašel znovu cestu vzhůru. Pak s ním dva dny stoupal Nekonečnými schody až 25. ledna dorazili do Durinovy věže a začala Bitva na vrcholku. Nakonec svrhl balroga a ten se roztříštil na úpatí hory. Gandalf v tu chvíli zemřel, "bloudil mimo myšlení a čas", ale byl poslán zpět, aby dokončil svůj úkol.
  • Po tři dny ležel nahý v bezvědomí, až jej 17. února našel Pán orlů Gwaihir a odnesl do Lothlórienu. V Caras Galadhonu nalezl uzdravení, byl oblečen do bílého a rozdal i dostal mnoho rad. Odešel do Fangornu, kde 26. února na vyvýšeném místě soupeřil s Okem Saurona, který se pokoušel ovládnout Froda sedícího s nasazeným Vládnoucím prstenem na vrcholku Amon Hen.
  • Na jihu Fangornu se 1. března setkal s Aragornem, Legolasem a Gimlim a přiměl je, aby zanechali dalšího pátrání po hobitech. Sám se prohlásil Gandalfem Bílým a poté, co si přivolal Stínovlase, jej Aragorn nazval Bílým jezdcem. Společně odjeli do Edorasu, kde Gandalf následujícího dne vyléčil krále Théodena a ten jej jmenoval šlechticem v Marce, náčelníkem Eorlovců a daroval mu Stínovlase. Na jeho radu vyjel Théoden neprodleně proti Železnému pasu. Druhého dne jízdy však vojsko dostihla zpráva o porážce u brodů přes Želíz. Gandalf požádal krále, aby se ihned stáhl do Helmova žlebu a sám odjel do pole a řídil pohyby vojsk. S úsvitem slunce 4. března přivedl ke Žlebu Erkebrandovy muže ze Západních úvalů a vedl jejich útok proti obléhatelům, právě když se probíhající bitva zdála být beznadějnou.
  • Po bitvě odjel s královou družinou do Železného pasu, dal poraženému Sarumanovi nabídku, a když odmítl, zlomil mu svou mocí hůl. Červivec ve věži hodil po Gandalfovi palantír, ale netrefil se. V noci palantír ukradl Pipin, odhalil se Sauronovi, ale naštěstí nestihl nic vyzradit, a možná tím Gandalfa, který měl v úmyslu vyzkoušet kámen sám, uchránil před vážnou chybou. Gandalf palantír svěřil Aragornovi a v obavě, že Sauron urychlí své plány, bez otálení odjel do Minas Tirith. Pipina vzal s sebou, aby jej uchránil pokušení znovu se kamene zmocnit.
  • 9. března měl spolu s Pipinem audienci s Denethorem, správcem Gondoru. Pipin přísahal správci věrnost, protože jeho syn Boromir mu zachránil život. Gandalf byl proti, ale nezasáhl, protože šlechetným činům by neměla bránit chladná rada. O soumraku druhého dne Gandalf zachránil Faramira před útokem nazgûlů. Faramir se zmínil o setkání s Frodem směřujícím do Cirith Ungol, což Gandalfa znepokojilo a vedlo k rozepři mezi Denethorem a Faramirem. 13. března Faramir ustoupil z Osgiliathu a byl těžce zraněn. Zlomený Denethor ponechal obranu města Gandalfovi. 15. března začala Bitva na Pelennorských polích. Časně ráno rozbil Pán nazgûlů bránu města a kdyby v tu chvíli nepřijeli Rohirové, střetl by se s Gandalfem. Pipin přiměl Gandalfa zachránit Faramira z rukou jeho šíleného otce, který se v zoufalství z jisté porážky pokusil upálit společně s ním na hranici.
  • Na poradě po bitvě Gandalf neradil k opatrnosti, ale naopak k úmyslně zbrklému výpadu proti Mordoru, který by nepřítele přesvědčil, že mezi sebou mají nového pyšného Pána prstenu, a odpoutal pozornost od jeho vlastní země. Vyrazili se slabým vojskem, na Gandalfovu radu neútočili přes Minas Morgul, kudy šel Frodo, ale putovali až k Černé bráně. 25. března k vyčkávajícímu vojsku vyšel z brány vyslanec Ústa Sauronova, předvedl Frodovy šaty a požadoval velké ústupky za jeho život. Gandalf mu však věci vytrhl a přikázal mu odejít. Začala bitva proti beznadějné přesile. Proti nazgûlům přiletěli orli, ale nazgûlové začali náhle prchat a Sauronovo vojsko zakolísalo. Věže Černé brány se zhroutily a Gandalf vykřikl, že je to konec Sauronovy říše. Nasedl na orla Gwaihira a zachránil Sama a Froda ze svahu vybuchující Orodruiny.
  • 1. května korunoval Aragorna II. Elessara králem Gondoru a Arnoru. Pomohl Aragornovi najít semenáček Bílého stromu. Na cestě do Roklinky potkali Sarumana, Gandalf mu naposledy nabídl pomoc, ale byl odmítnut. Doprovodil hobity až k Mohylovým vrchům a jel navštívit Toma Bombadila.
  • S hobity se opět setkal až na Poslední jízdě Strážců Prstenů a 29. září 3021 odplul přes Moře do Valinoru.
  • Théoden

    Théoden a jeho sestra Théodwyn se narodili v Gondoru jako děti pozdějšího rohanského krále Thengela a Morwen z Lossarnachu. Théoden se roku 2948 jako jejich druhé dítě, Théodwyn o patnáct let později.

    Théoden se stal králem stár 32 let. V té době byl již dva roky vdovcem, neboť jeho žena Elfhilda zemřela při porodu Théodenova jediného syna a dědice, Théodreda. Théoden byl zprvu dobrým králem, ale později, poté co začal naslouchat Grímu Červivci, jej jeho funkce unavila a Théoden předčasně zestárl. Byl poté znám jako Théoden Starý. Théodred zemřel v Bitvě u Brodů Želíze roku 3019 (stár 41 let) a Théodenovým dědicem se stal synovec Éomer. Théoden však syna přežil jen o pár týdnů. Díky Gandalfovi se Théoden krátce poté uzdravil a byl znám jako Théoden Obnovený. Théoden pak vedl Rohiry do bitvy na Pelennorských polích, kde zemřel v souboji s Pánem Nazgúlů

  • Éomer

    Éomér z rodu Éorlova byl synem Théodwyn, sestry krále Théodena a Éomunda, maršála Rohanu. Měl sestru Éowyn. Po smrti rodičů je adoptoval jeho strýc Théoden. Byl třetím maršálem Marky a mocný vůdce lidí.

    U Fangornu jeho éored (vojenský oddíl) zničil oddíl Uruk-hai, který držel v zajetí Smíška a Pipina, a pravděpodobně zabránil jejich znovuzajetí při útěku. Nikdo z jeho lidí si jich ale nevšiml. Poté potkal Aragorna, Gimliho a Legolase a teprve od nich se o hobitech dozvěděl.

    Po návratu do Edorasu byl Grímou Červivcem uvězněn. Po Gandalfově osvobození krále ze Sarumanovy moci byl propuštěn. Zúčastnil se bitvy u Hlásky a poté jel do Železného pasu proti Sarumanovi.

    V bitvě na Pelenorských polích bojoval proti Mordoru a po smrti Théoden se stal králem Rohanu.

  • .

  • jednotky:gondor

  • včera 15:16
  • Gondorský voják

    Základní cena: 120 Základní životy: 100 Zabírá populace: 10 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Čtvercová formace(+25% obrana; -40% rychlost) Vylepšení: Kalené čepele(cena 600; +50 útok) Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš)

    Gondorský lučištník

    Zákldaní cena: 300 Základní životy: 80 Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Klínová formace(+25% útok; -50% obrana) Vylepšení: Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Zápalné šípy(cena 600; +22 útok) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš)

    Gondorský hraničář

    Základní cena: 600 Základní životy: 120 Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Bojová formace(+25% útok; -50% obrana) Vylepšení: Zápalné šípy(cena 500; + 22 útok) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš) Tato jednotka se může schovávat v lese

    Strážce věže

    Základní cena: 500 Základní životy: 160 Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Formace hradba štítů(+40% obrana; -50% rychlost) Vylepšení: Kalené čepele(cena 600; +50 útok) Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlakonoš)

    Rytíř

    Základní cena: 800 Základní životy: 215 Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Klínová formace(+25% útok; -25% obrana) Vylepšení: Kalené čepel(cena 600; +50 útok) Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš) Rytířské štíty(cena 400; +75% obrana proti šípům a kopím)

    Katapult

    Základní cena: 1000 Základní životy: 400 Zabírá populace: 5 (1 jednotka) Kouzla a dovednosti: Bombardování-neustále bombarduje určitou oblast Zastavit palbu/automatické pálení Vylepšení: Zápalné kameny(cena 500; +200 útok)
  • budovy:gondor

  • včera 15:13
  • Základní stavební místo Gondoru

    Gondor má 15 druhů staveb+brána+hradby Budovy mají max. 3.lvl, jako u ostatních národů

    Hlavní budova Gondoru

    Základní cena u hradu: 5000 (9 stavebních míst+hradby+10 stavebních míst pro obranné budovy) Základní životy: 4000 Produkuje malé množství surovin Lze v ní stavět hrdiny Gondoru Bez této budovy (nebo zbořené) nelze stavět budovy

    Gondorská citadela

    Základní cena u kempu: 2000 Základní cena u stanoviště: 600 (3 stavební místa) Základní životy: 4000 Produkuje malé množství surovin Lze v ní stavět hrdiny Gondoru Možno obsadit - range jednotky pak stříli z citadely

    Gondorská farma

    Základní cena: 350, mimo hrad 200 a hned lvl 2 Základní životy: 1500, 3000, 4500 Produkuje jídlo jako surovinu 15, 18, 20 Potravinový bonus (snížená cena jízdy): 2 farmy-10% 3 farmy-15% 4 farmy-20% 5 farem-25% 6+farem-30%

    Gondorský kovář

    Základní cena: 400 Základní životy: 3000, 4500, 4500 Produkuje železo jako surovinu 15, 18, 20 Vylepšuje (od 2.lvl budovy): Vlajkonoš (cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš) Těžké brnění (cena 1000; +60% obrana) Kalené čepele (cena 800; +50 útok) Ocelový bonus (snižuje cenu vylepšení): 2 kovárny-10% 3 kovárny-15% 4 kovárny-20% 5 kováren-30% 6+kováren-40%

    Gondorská kasárna

    Základní cena: 300 Základní životy: 3000, 4500, 6000 Lze v ní stavět Gondorské vojáky a strážce věže Od 3. lvl se u budovy postaví věžička, která střílí 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

    Tábor lučištníků

    Základní cena: 300 Základní životy: 3000, 4500, 5000 Lze v ní stavět Gondorské lučištníky a hraničáře Vylepšení: zápalné šípy (cena 1200; +22 útok; od 2.lvl budovy) Od 3. lvl se u budovy postaví věžička, která střílí 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

    Gondorské stáje

    Základní cena: 800 Základní životy: 3000 Lze v nich stavět Gondorské rytíře Vylepšení: rytířské štíty (cena 1300; +75% obrana proti šípům a kopím) 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

    Gondorská dílna

    Základní cena: 1500 Základní životy: 3000 Lze v ní stavět Gondorské katapulty Vylepšení: zápalné kameny (cena 800; +200 útok; od 2.lvl budovy) 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

    Gondorská socha hrdiny

    Základní cena: 150 Základní životy: 1500 Dává vůdcovský bonus jednotkám v okolí (+50% obrana; +200% zkušenost) Hrdinský bonus (snižuje cena hrdinů): 2 sochy-10% 3 sochy-20% 4 sochy-30%

    Gondorská studna

    Základní cena: 200 Základní životy: 1500 Uzdravuje jednotky v okolí, které nejsou napadány Vodní bonus (snižuje cenu pěchoty): 2 studny-20% 3 studny-30%

    Gondorská tvrz

    Základní cena: 800 Základní životy: 3000 Silná obraná budova, která střílí

    Gondorský kameník

    Základní cena: 1500 Základní životy: 2500 Vylepšení: Zesílená brána (cena 1200)- +50% výdrž bran (u každého města se vylepšuje zvlášť) Númenorská kamenická práce (cena 2500)- +5000 životů hradby; +1000 věže; +2000 citadela Lučištníci bojové věže a tvrze (cena 3000)- zvyšuje útok na dálku obranných budov +125% Kamenný bonus (snižuje cenu obrany): 1 kameník-20% 2 kameníci-40%

    Gondorské tržiště

    Základní cena: 1500 Základní životy: 2500 Lze v ní vylešovat ekonomiku Gondoru Vylepšení (pro vylepšení je nutné mít pořád postavené tržiště): Železná ruda (cena 1500; +20% produkce železa v kovárnách) Velká těžba (cena 1500; +40% produkce jídla ve farmách) Recyklace materiálu (cena 1500; zničené budovy vrátí 50% surovin)

    Obranné stavby Gondoru

    Hradby: u hradu životy: 5000 (po vylepšení 10000) Na hradbách lze stavět: Katapult: Základní cena: 1600 Základní životy: 400 Strážní věž: Základní cena: 800 Základní životy: 1500 (po vylepšení 2500) Postranní vchod: Základní cena: 300 Nepřátelé nemůžou vstoupit
  • hrdinove:gondor

  • včera 15:10
  • Pipin

    Základní cena: 100 Základní životy: 200 Základní útok zblízka/útok zdálky: 30/40 Kouzla a dovednosti: Kámen/meč-přepíná mezi zbraněmi na blízko a na dálku Elfí plášť-pokud se nehýbe je neviditelný

    Faramir

    Základní cena: 1200 Základní životy: 800 Základní útok zblízka/útok zdálky: 50/30 Kouzla a dovednosti: Zraňující šíp-zraňující útok Vůdcovství(+50% obrana; od 5.lvl) Kapitán Gondoru-dává zkušenosti zvoleným jednotkám(od 7.lvl) Přepínání rytíř/hrničář-nasedne na koně(+25% obrana proti jízdě a pěchotě; -50% obrana proti šípům a kopím; od 3.lvl na kterém začíná)

    Boromir

    Základní cena: 1600 Základní životy: 1520 Základní útok zblízka: 55 Kouzla a dovednosti: Gondorský roh-nepřátelské jednotky v blízkosti dostanou strach a na chvíli ztuhnou strachy(od 5.lvl) Vůdcovství(+60% útok; od 4.lvl) Kapitán Gondoru-dává zkušenosti zvoleným jednotkám(od 6.lvl)

    Gandalf Šedý/Bílý

    Základní cena: 6000 Základní životy: 1500/1800 bílý Základní útok zblízka: 140 Gandalf vždy od 5.lvl Kouzla a dovednosti: Silová vlna-odhodí nepřátelské jednotky Bleskový meč-začne vystřelovat velmi účinné blesky z meče Vůdcovství(+50% obrana; 200% zkušeností) Nasednout-přivolá Stínovlase(+25% obrana proti jízdě a pěchotě; -50% obrana proti šípům a kopím) Světlo Istari-zraňující útok(účinný proti hrdinům, hl. Nazghúlům) Slovo moci-mocné kouzlo které zraní/zabije jednotky na určité oblasti kolem Gandalfa(od 10.lvl) Kouzlo-Gandalf Bílý-kouzla mají větší poškození a nabýjí se 2* rychleji
  • powers:gondor

  • včera 15:09
  • PATCH v1.03

    Rotrhání mraků je za 7 bodů!

    Léčení

    Kouzlo 1. úrovně; cena 1 bod Léčí jednotky maximálně 80% jejich zivota, nahradí 1 jednotku na prapor

    Elfí les

    Kouzlo 1. úrovně; cena 1 bod Vytvoří zelenou oblast(+40% obrana; nepřátelé ztratí vůdcovství); nepůsobí na hrdiny svým bonusem +40%

    Gandalf Bílý

    Kouzlo 2. úrovně; cena 2 body Z Gandalfa Šedého bude Bílý; +100% útok kouzel; 2*rychleji se Gandalfova kouzla nabýjejí-pasivní kouzlo, + 300% života

    Vyvolá Elfí spojence

    Kouzlo 2. úrovně; cena 3 body Povolá 15 elfů na určitou dobu

    Vyvolá Rohanské spojence

    Kouzlo 2. úrovně; cena 3 body Povolá 25 Rohirů (4 skupinky) na určitou dobu

    Roztrhání mraků

    Kouzlo 3. úrovně; cena 7 bodů Prorazí deštěm nebo temnotou a omráčí nepřátelské jednotky, sníží rychlost pohybu

    Vyvolá orlí spojence

    Kouzlo 3. úrovně; cena 6 bodů Povolá dva velké orli na určitou dobu, mají 2000 životů a zraňují za 200

    Vyvolá armádu mrtvých

    Kouzlo 4. úrovně; cena 10 bodů Vyvolá armádu mrtvých(5 skupinek) na určitou dobu
  • neco o gondoru

  • včera 15:07
  • Obecně

  • Gondor

  • Gondor je království Dúnadanů. Království Gondor založili Isildur a Anárion, synové Elendila Vysokého po pánu Númenoru na konci Druhého věku. Gondor je sesterským královstím Arnoru, který založil Elendil sám. Gondor se nacházel západně od Mordoru u zálivu Belefast. V sindarštině jméno Gondor znamená Kamená země, odvozeno ze sindarského gond (kámen) a (n)dor (země). Hypotetický quenyjský název je Ondonórë. Gondor spolu s Arnorembývají nazývány Králostvími Dúnadánů ve Vyhnanství
  • Založení Gondoru

  • Věrní postavili velká kamená města a citadely a v každém umístili palantýr.Minas Anor, Věž vycházejícího slunce (později přejmenováno na Minas Tirith, Strážní věž) Minas Ithil proti Ephel Dúath (Hory stínu) na hranici Mordoru, město Isildura, kde byl umístěn Bílý strom. Osgiliath (Citadela hvězd) na obou březích Anduiny, hlavní město Gondoru s hlavním palantýrem. Také Angerost s velkou věží Orthanc na přechodech Želízu a Aglarond v údolí Bílých hor, které Rohirovénazývají Helmův žleb.
  • Hlavní články:Poslední spojenectví elfů a lidí, Bitva na Dagorladu
  • Na konci Druhého věku seSauron vrátil do Mordoru a rozpoutal válku proti Gondoru. Dobyl Minas Ithil a spálil Bílý strom, ale Isildur uprchl s rodinou a ustoupil do Arnoru zatímco Anárion se bránil v Gondoru. Gondor se poté připojil k Poslednímu spojenectví elfů a lidí. Během obléhání Barad-dûr padl Anárion a na svazích Hory osudu zahynul Elendil. Isildur po porážce Sauronanastoupil na Gondorský a Arnorský trůn.
  • Hlavní článek:Bitva na Kosatcových polích
  • Isildur odjel do Arnoru. Při jízdě však byl přepaden a zabit na kosatcových polích. V Arnoru vládla poté Isildurova linie a v Gondoru Anárinova linie.
  • Města, pevnosti a místa

  • Hlavní článek:Místa v Gondoru
  • Minas Ithil, později nazývaná Minas Morgul - po obsazení Pánem nazgúlů
  • Minas Anor, později nazývané Minas Tirith - pozdější hlavní město
  • Osghilath- původní hlavní město, opuštěn, během války o prsten dobyt skřety
  • Dol Amroth- město v Belfalasu
  • Pelagir- během války o prsten téměř dobyt korzáry
  • Umbar(dočasně, v době Příbuzenského sváru obsazen Castamirovci, později korzáry)
  • Tarnost
  • Cair Andaros- ostov na Anduině
  • Angerost(Železný pas) - pevnost, po Círdanově daru zůstal v Gondoru, obsazen Vrchovci, později se v něm usadil Saruman, pevnost kromě věže byla zničena během války o prsten Enty.
  • Aglarond(Hláska) - pevnost, po Círdanově daru patří Rohirům
  • Regiony

  • Ithilien
  • Anorien
  • Losarnach
  • Lebennin
  • Belfalas
  • Dor-en-Ernil
  • Lamedon
  • Anfalas
  • Některé regiony dočasně pod gondorskou vládou:
  • Harandor(jižní Gondor)
  • Calenadhorn(Rohan)
  • Umbar
  • powers:rohan

  • včera 15:06
  • uzlo 1. úrovně; cena 1 bod

    - Léčí jednotky, nahradí 1 jednotku na prapor, léčí pouze 80% z celkového množství života

    Andúril

    - Kouzlo 2. úrovně; cena 2 body

    - Aragorn (+100% útok, +50% armor, +25% rychlost ) - pasivní kouzlo

    Vyvolá Elfí spojence

    - Kouzlo 2. úrovně; cena 3 body

    - Povolá 15 elfů na určitý čas

    Elfí les

    - Kouzlo 2. úrovně; cena 2 body

    - Vytvoří zelenou oblast(+40% obrana; nepřátelé ztratí vůdcovství); nepůsobí na hrdiny

    Roztrhání mraků

    - Kouzlo 3. úrovně; cena 7 bodů

    - Prorazí deštěm nebo temnotou a omráčí nepřátelské jednotky

    Vyvolá Entí spojence

    - Kouzlo 3. úrovně; cena 6 bodů

    - Vyvolá 4 enty na určitý čas

    Vyvolá armádu mrtvých

    - Kouzlo 4. úrovně; cena 10 bodů

    -Vyvolá armádu mrtvých(5 skupinek) na určitou dobu

  • budovy:rohan

  • včera 15:03
  • Základní stavební místo

    • Rohanští mohou v hradu stavět 6 druhů budov(uvedeno níže)
    • Hrad má 7 stavebních míst
    2 druhy budov mimo hrad(entí sněm a farmu)

    Hlavní budova Rohanu

    • Základní životy: 4000
    • Základní cena: 5000
    • Hlavní budova u Rohanu ve které se vyrábějí hrdinové
    • Budova je jen u hradů(má velké hradby)
    • Rohanská citadela

      • Základní životy: 4000
      • Cena Kempu:2000(stavebních míst 5)
      • Cena Stanoviště: 800(stavebních míst 3)
      • Staví se u Kempů(malé hradby) a stanovišť
      • Staví se v ní hrdinové
      • Rohanská farma

        • Základní životy: 1500(1lvl) 3000(2lvl) 4500(3lvl)
        • V hradu, kempu nebo stanovišti stojí 350
        • Mimo hrad stojí 200 a postaví se na 2lvl
        • Vyrábějí se v ní sedláci(viz. jednotky)
        • Rohanský lučištnický tábor

          • Základní životy: 3000
          • Základní cena: 300
          • Rohanský lučištnický tábor
          • Vyrábějí se zde lučištníci a elfští vojáci(viz. jednotky)
          • Vylepšení:
          • Ohnivé šípy(cena 1200 od 2lvl)
          • Rohanské stáje

            • Základní životy:***
            • Základní cena: 600
            • Vyrábějí se zde Rohanští jezdci a Rohanská lučištnická jízda
            • Vylepšení:
            • Jezdecké štíty(cena 1200 +**)
            • Rohanská zbrojnice

              • Základní cena: 1300
              • Základní životy:***
              • Vylepšení:
              • Armor: cena 1000
              • Vlajkonoš:cena 600
              • Kalené čepele:cena 800
              • Rohanská studna

                • Základní cena: 200
                • Základní životy:***
                • Léčí jednotky, které nejsou napadány a jsou poblíž
                • Snižuje cenu lučištníků - 4x studna - 30%
                • Rohanská socha

                  • Základní cena: 150
                  • Základní životy:***
                  • Dává bonus jednotkám v blízkosti ***
                  • Snižuje cenu hrdinů 4x socha - 30%
                  • Entí sněm

                    • Základní cena:5000
                    • Základní životy:***
                    • Vyrábějí se zde enti(viz. jednotky) a Stromovous(viz.Hrdinové)
                    • Staví se mimo hrad na místě pro farmy
                    • Pokud je entí sněm napaden když není dokončen okamžitě vytvoří časově omezené enty na obranu
  • jednotky:rohan

  • včera 15:00
  • Sedlák

    • Základní životy: 40
    • Základní cena: 100
    • Zabírá populace: 10 (ve skupině 5 jednotek)
    • účinný proti lučišníkům
    • Tato jednotka je jedna z nejslabší ve Hře!!
    • Může se použít k rychlému spravování poškozených budov
    • Lze tuto jednotku dát do formace s Rohanskými lučišníky

    Rohanský lučištník

    • Základní životy: 80
    • Základní cena: 300
    • Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek)
    • účinný proti monstrům a jízdě
    • Tato jednotka toho nic nevydrží ale pokud jí vylepšíte ohnivé šípy a dáte jí dostatečný odstup od nepřátel, něco jim uškodí
    • Jednotce můžete dát Bojovou formaci(+25% útok, -50% obrana)

    Elfí válečník

    • Základní životy: 160
    • Základní cena: 700
    • Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek)
    • účinný proti všem jenotkám podle typu zvolené zbraně
    • tento válečník má dvě zbraně (luk a záložní)
    • tato jednotka je dosti silná proti početní převaze;zezačátku si vezme luk a při přiblížení nepřítele si vezme záložní zbran
    • může se dávat do formace elf(s lukem)+elf(se záložní zbraní)

    Rohanský Rohin lučištník

    • Základní životy: 200
    • Základní cena: 1000
    • Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek)
    • účinný proti monstrům, jízdě, pěchotě
    • Jedna z nejlepších jednotek, po vylepšení ohnivými šípy zdolá plno nepřátel(ubírá hodně i budovám a hrdinům)
    • při kombinaci s Theodénem a Eomérem se dá vytvořit velmi silná armáda!
    • jednotce můžete dát klínovou formaci(+25% útok, -25% obrana)

    Rohanský Rohir

    • Základní životy: 140
    • Základní cena: 700
    • Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek)
    • účinný proti pěchotě, hrdinům, budovám
    • velmi silná jednotka, s pěchotou si poradí je tak že ji projede
    • proti monstrům a kopiníkům nemá sebemenší šanci
    • jednotka může dostat klínovou formaci(+25% útok,-25% obrana)
    • této jednotce je dobré vylepšit jezdecký štít(+80% obrana proti kopím a šípům)

    Ent

    • Základní životy: 2000
    • Základní cena: 1500
    • Zabírá populace: 10 (1 jednotka)
    • účinný proti monstrům, hrdinům, budovám, pěchotě
    • velmi silná jednotka která má jen jednu slabinu-ohen
    • když hoří tak si může vlízt do nejbližší vody a uhasit se
    • používá se především k ničení nepřátelských hradů
    • nevýhoda-vyrábí se v Entím sněmu který je posřeba si hodně bránit
    • dokáže házet kameny a "mávat" končetinama; může si vytrhnout kámen z budovy a házet
  • hrdinove rohanu

  • včera 14:59
  • Smíšek

    • Základní cena: 100
    • Základní životy: 200
    • Základní útok: 30 mečem, 40 kamenem
    • Kouzla a dovednosti:
    • Kámen/meč-přepínání mezi zbraněmi Kámen/Meč
    • Elfí plášť-pokud se hobit nehýbe je neviditelný
    • Eomér

      • Základní cena: 1400
      • Základní životy: 1200
      • Základní útok: 40
      • Kouzla a dovednosti:
      • Vůdcovství -
      • Vůdce odpadlíků-Jednotky kolem dostávají za zabíjení suroviny
      • Rank 4 +60% útok, +50% zkušennosti
      • Zraňující šíp - Zraňující útok
      • Nasednout na koně
      • Eowyn

        • Základní cena: 1200
        • Základní životy: 800
        • Základní útok: 40
        • Kouzla a dovednosti:
        • Zraňující šíp-Zraňující útok(silný proti Nazghúlům)
        • Rohirka-převleče Eowyn za obyčejnou rohirku
        • Štítonoška
        • Nasednout na koně
        • Theodén

          • Základní cena: 1200
          • Základní životy: 900¨
          • Základní útok: 50
          • Kouzla a dovednosti:
          • Vůdcovství - +50% útok, +50% obrana
          • lvl 4 slavný trysk +30% útok, koně nezadržuje přejíždění, +75% obrana
          • Král Rohanu - dává zkušenosti zvoleným jednotkám, povyšování - lvl 6
          • Nasednout na koně
          • Gimli

            • Základní cena: 2500
            • Základní životy: 2000
            • Základní útok: 60
            • Kouzla a dovednosti:
            • Vrhnout sekeru-hodí sekeru a ubere jednotkám větší množství životů - lvl 1
            • Zabiják - +100% útok, +100% rychlost- lvl 7
            • Legolas

              • Základní cena: 3000
              • Základní životy: 1000
              • Základní útok: 40 dýky, 60 luk
              • Kouzla a dovednosti:
              • Jestřábí útok - Zraňující útok vlv 1
              • Povyšování lučistníků
              • Šmršť šípů - začne vystřelovat šípy do určitého území - lvl 7
              • Aragorn

                • Základní cena: 3500
                • Základní životy: 1500
                • Základní útok: 72
                • Kouzla a dovednosti:
                • Athelas-vyléčí z části přátelské hrdiny v blízkosti
                • Mistr meče- +50% útok, +50% obrana
                • Vůdcovství: Jesnotky v okolí +50% útok, + 100% více zkušenností
                • Elendil - jentokdy na prvním levelu prchnou
                • 10 lvl - armáda mrtvých (jedna skupinka)
                • Stromovous

                  • Základní cena:2000
                  • Základní životy:6000
                  • Základní útok: 600, hod kamenem 520
                  • Kouzla a dovednosti: vzít a hodit kámen
                  • Vůdcovství: Entům v blízkosti +50% obrana, +25% rychlost, +20% hážou dál

Golum

Eomér

Eowyn

Legolas

Aragorn

Aragorn se narodil 1. března 2931 T. v. a je synem Arathorna II. a Gilraen. Aragorn byl po obou rodičích potomkem králů Isildura a Elendila.

Aragornův otec zemřel, když byly chlapci pouhé dva roky; a Aragorn se se svou matkou uchýlil do Roklinky. Aragorn byl nazván Estel (sindarský výraz pro "naděje") a vyrůstal zde až do r. 2951. V té době mu Elrond prozradil jeho pravou totožnost a daroval mu úlomky Narsilu a Barahirův prsten. Aragorn odmítl Žezlo Annúmiasu, dokud nedospěje k právu držet jej. Zhruba v té době se také Aragorn zamiloval do Elrondovy dcery Arwen.

Od té doby Aragorn žil s Hraničáři v divočině, střežíc hranice Kraje a mír v Eriadoru. Roku 2956 se Aragorn seznámil s Gandalfem a stali se blízkými přáteli. Někdy poté si Aragorn začal říkat Chodec.

Mezi léty 2957-2980 Aragorn podnikal výpravy za dobrodružstvím a sloužil pod praporem Thengela Rohanského a Ectheliona II., gondorského správce. Aragorn tehdy používal pseudonym Thorongil (Orel hvězdy). Roku 2980 s gondorským loďstvem dobyl Umbar, ale pak k lítosti lidu (i když nikoliv Denethora II.) odešel na východ. Někdy poté se znovu setkal s Arwen a daroval jí dědictví svého rodu - Barahirův prsten. Když později Aragorn požádal Elronda o Arweninu ruku, Elrond odmítl, alespoň do té doby, než se jeho pěstoun stane králem Gondoru a Arnoru.

Valka

Aragorn významně pomohl Rohirům v bitvě v Helmově žlebě, kde porazil Sarumana. Poté, co získal Sarumanův palantír, se sám odhalil Sauronovi jako Isildurův dědic. V té době se rozjela ofenzíva Mordoru vůči Minas Tirith a Aragorn, aby zachránil město, se vydal Stezkami mrtvých ke Kameni Erech, kde se k němu přidala armáda mrtvých. S jejich pomocí znovu porazil korzáry poblíž Pelargiru a zvítězil v bitvě na Pelennorských polích.

Návrat Krále

Aragorn byl v r. 3019 Třetího věku korunován jako král Elessar Telcontar. Stal se 26. králem Arnoru a 35. králem Gondoru. Krátce poté se oženil s Arwen, s níž měl syna Eldariona a několik dcer. Zemřel v roce 120 Č. v.

Gandalf

Olórin - jméno "na Západě, který je zapomenut" - tedy ve Valinoru. Pochází ze Vznešené elfštiny z kořenu olo-s s významem "vidina, fantasie, sen".

Gandalf, Gandalf Šedoplášť nebo Gandalf Šedý - na severu (od Gondoru) a obecně mezi lidmi, znamená "elf s holí". Jeho původ je norský, v básni Völuspá ze Starší Eddy se tak jmenuje jeden z trpaslíků. Tolkien jej použil, protože se zdálo obsahovat gandr, s významem "hůl", zejména "čarovná hůl", což by dohromady dalo "elfská bytost s (čarovnou) holí"

Gandalf Bílý - poté, co byl vzkříšen jako nástupce Sarumana

Bílý jezdec - když osedlal Stínovlase, v kontrastu k Černým jezdcům (nazgûlům)

Gandalf Sýček, Láthspell - jeho příchod byl často spojen s časy nouze, což kritiky svádělo k názoru, že je to otravný šťoura pasoucí se v problémech jiných, láthspell - je slovo ze staré angličtiny (tedy jazyka Rohirů) a znamená zlá zvěst

Mithrandir - tak mu říkali elfové a vzdělaní v Gondoru, jméno je sindarské, v překladu "Šedý poutník"

Tharkûn - tak mu říkali trpaslíci, údajně "muž s holí"

Následující léta byla vyplněna menšími válkami a pohromami, které postihovaly říše lidí, Elfů a Trpaslíků ve Středozemi - je zaznamenáno, že při Dlouhé zimě na přelomu let 2758/9 se Krajanům dostalo od Gandalfa pomoci. V roce 2850 se Gandalf odhodlal k tomu, aby podruhé vstoupil do Dol Gulduru a odhalil, že zde skutečně povstal Sauron. Setkal se zde v podzemní kobce s umírajícím Thráinem (i když ten mu tehdy nesdělil své jméno), kterého Sauron obral o jeden ze Sedmi prstenů, a získal od něj klíč od Ereboru. O rok později na schůzi Bílé rady se Saruman postavil proti Gandalfově snaze podnítit útok na Dol Guldur předstíraje, že zjistil, že se Jeden prsten odkutálel do moře. Ve skutečnosti umístil stráže v okolí řeky v naději, že Vládnoucí prsten najde sám, jakmile se objeví. Zjistil, že Sauron po něm na stejných místech pátrá také.

Před válkou o prsten

Gandalf udržoval dobré styky s Bilbem, v roce 2949 Třetího věku jej spolu s Balinem opět navštívil. Po poslední schůzce Bílé rady začal Saruman Gandalfa špehovat, všiml si jeho zájmu o Kraj a umístil tam své zvědy. Roku 2956 se Gandalf setkal s Aragornem a začalo tak jejich přátelství.

Památná Bilbova oslava na rozloučenou v roce 3001 znamenala také změnu majitele prstenu. Bilbo jej přenechal svému synovci Frodovi. Byl to však pro něj nečekaně těžký krok, bez Gandalfovy pomoci by to nedokázal. Jeho chování probudilo v Gandalfovi podezření, že Bilbův prsten by mohl být Vládnoucím prstenem. Během let 3004 až 3008 Gandalf Froda čtyřikrát navštívil. Uvědomil si, že kolem Kraje se stahují zvědové. Spolu s Aragornem zahájil pátrání po Glumovi. Nakonec v roce 3017 Aragorn v Mrtvých močálech zajal Gluma, jeho výslech spolu s návštěvou Minas Tirith a vyhledáním Isildurova svitku přivedl Gandalfa téměř k jistotě. Tu mohla potvrdit jen zkouška, která by Prsten vystavila ohni.

Válka o prsten

Dne 12. dubna 3018 Třetího věku přijel Gandalf do Hobitína navštívit Froda. Zkouška ohněm odhalila verše v černé řeči po obvodu Prstenu a prokázala, že se jedná o Jeden prsten. Když se Frodo dověděl jeho historii, nabídl jej Gandalfovi. Ten to ale zprudka odmítl, neboť Prsten by si našel cestu k jeho srdci a nakonec by skrze něj vládl a učinil jej novým Temným pánem. Kvůli pozornosti, kterou na sebe Prsten upoutával, se Frodo rozhodl odcestovat tajně z Kraje, odjezd naplánoval po 22. září, po svých a Bilbových narozeninách.

Koncem června pátral Gandalf nedaleko Hůrky po novinkách a narazil na Radagasta Hnědého, který měl zprávy od Sarumana o nazgûlech, které vyslal Nepřítel pátrat po Prstenu. Vydal se tedy pro radu do Orthanku, Saruman však otevřeně projevil svou zradu a Gandalfa od 10. července do 18. září věznil na špici této věže, dokud jej nevysvobodil Radagastův posel Gwaihir, Pán orlů.

Gwaihir ho odnesl do Edorasu, ke dvoru rohanského krále Théodena. Ten však Gandalfa jako posla špatných zpráv vlídně nepřijal, přikázal mu: "Vezmi si kteréhokoliv koně, jen buď do zítřka pryč!" Gandalf se setkal se Stínovlasem, nejlepším koněm v Rohanu, pronásledoval a krotil ho po tři dny. Pak se vydal do Hobitína, kam dorazil 29. září a promluvil se starým Křepelkou, otcem Sama. Jel pln obav po Frodových stopách a druhý den večer přijel do Hůrky a dověděl se, že hobiti odešli ráno s Chodcem. Na Větrov dorazil 3. října a čelil tam obklíčení devíti Prstenových přízraků, z něhož se za svítání probil a prchal na sever se 4 nazgûly za sebou (ti se ovšem po chvíli pronásledování vrátili). Do Roklinky se dostal oklikou přes Obroviště až 18. října, neboť kvůli obtížnému přechodu skal musel propustit Stínovlase.

Do Elrondova domu se v témže čase sešla poselství od mnoha národů Středozemě a 25. října byla svolána velká Elrondova rada, v jejímž rozhodování hrál Gandalf klíčovou roli. Stejně jako jiní vyložil vlastní úlohu v dosavadních událostech, ale vysvětlil také, že Prsten nelze zničit běžnými prostředky, že nelze spoléhat na Toma Bombadila. Argumentoval rovněž proti vhození Prstenu do moře. Naopak záměr vhodit jej do Ohně navzdory malé naději na úspěch podpořil s tím, že tato možnost Nepříteli zaručeně nepřijde na mysl. Bilbovi rozmluvil jeho nabídku nést Prsten k Hoře osudu sám, takže se nakonec k tomuto úkolu přihlásil Frodo. Ze zástupců národů Středozemě se na doprovod Frodovi utvořilo Společenstvo prstenu a Gandalf byl jeho přirozeným vůdcem. Po mnoha přípravách Společenstvo 25. prosince vyrazilo k jihu.

Pokus překonat Mlžné hory 11. a 12. ledna průsmykem Caradhrasu skončil kvůli sněhové bouři neúspěchem. Gandalf musel použít kouzlo k rozdělání ohně. Když je po návratu z průsmyku přepadli vrrci, byl nucen opět ukázat svou moc a zahnal je ohněm. Družina, vědoma si pronásledování, uposlechla Gandalfovy rady a zvolila cestu přes trpasličí doly v Morii, i když byl Aragorn proti a zvlášť Gandalfa varoval: "Jestliže vstoupíš do dveří Morie, dej si pozor!" Gandalf Společenstvo provedl téměř celými doly, postupovali už dva dny, ale 15. ledna v komnatě Mazarbul upoutali pozornost nepřátel. Při pokuse zamknout dveře kouzlem se Gandalf setkal s rovnocenným protivníkem a v souboji sil povolila klenba a došlo k závalu. Otřesený a unavený vedl prchající družinu k můstku. Tam se střetl s balrogem, jedním z Morgothových služebníků z Prvního věku. Můstek se zřítil a oba protivníci padli do propasti. Dopadli do hlubokých vod u kořenů kamene. Gandalf viděl jedinou šanci v pronásledování svého nepřítele dokud ten nenašel znovu cestu vzhůru. Pak s ním dva dny stoupal Nekonečnými schody až 25. ledna dorazili do Durinovy věže a začala Bitva na vrcholku. Nakonec svrhl balroga a ten se roztříštil na úpatí hory. Gandalf v tu chvíli zemřel, "bloudil mimo myšlení a čas", ale byl poslán zpět, aby dokončil svůj úkol.

Po tři dny ležel nahý v bezvědomí, až jej 17. února našel Pán orlů Gwaihir a odnesl do Lothlórienu. V Caras Galadhonu nalezl uzdravení, byl oblečen do bílého a rozdal i dostal mnoho rad. Odešel do Fangornu, kde 26. února na vyvýšeném místě soupeřil s Okem Saurona, který se pokoušel ovládnout Froda sedícího s nasazeným Vládnoucím prstenem na vrcholku Amon Hen.

Na jihu Fangornu se 1. března setkal s Aragornem, Legolasem a Gimlim a přiměl je, aby zanechali dalšího pátrání po hobitech. Sám se prohlásil Gandalfem Bílým a poté, co si přivolal Stínovlase, jej Aragorn nazval Bílým jezdcem. Společně odjeli do Edorasu, kde Gandalf následujícího dne vyléčil krále Théodena a ten jej jmenoval šlechticem v Marce, náčelníkem Eorlovců a daroval mu Stínovlase. Na jeho radu vyjel Théoden neprodleně proti Železnému pasu. Druhého dne jízdy však vojsko dostihla zpráva o porážce u brodů přes Želíz. Gandalf požádal krále, aby se ihned stáhl do Helmova žlebu a sám odjel do pole a řídil pohyby vojsk. S úsvitem slunce 4. března přivedl ke Žlebu Erkebrandovy muže ze Západních úvalů a vedl jejich útok proti obléhatelům, právě když se probíhající bitva zdála být beznadějnou.

Po bitvě odjel s královou družinou do Železného pasu, dal poraženému Sarumanovi nabídku, a když odmítl, zlomil mu svou mocí hůl. Červivec ve věži hodil po Gandalfovi palantír, ale netrefil se. V noci palantír ukradl Pipin, odhalil se Sauronovi, ale naštěstí nestihl nic vyzradit, a možná tím Gandalfa, který měl v úmyslu vyzkoušet kámen sám, uchránil před vážnou chybou. Gandalf palantír svěřil Aragornovi a v obavě, že Sauron urychlí své plány, bez otálení odjel do Minas Tirith. Pipina vzal s sebou, aby jej uchránil pokušení znovu se kamene zmocnit.

9. března měl spolu s Pipinem audienci s Denethorem, správcem Gondoru. Pipin přísahal správci věrnost, protože jeho syn Boromir mu zachránil život. Gandalf byl proti, ale nezasáhl, protože šlechetným činům by neměla bránit chladná rada. O soumraku druhého dne Gandalf zachránil Faramira před útokem nazgûlů. Faramir se zmínil o setkání s Frodem směřujícím do Cirith Ungol, což Gandalfa znepokojilo a vedlo k rozepři mezi Denethorem a Faramirem. 13. března Faramir ustoupil z Osgiliathu a byl těžce zraněn. Zlomený Denethor ponechal obranu města Gandalfovi. 15. března začala Bitva na Pelennorských polích. Časně ráno rozbil Pán nazgûlů bránu města a kdyby v tu chvíli nepřijeli Rohirové, střetl by se s Gandalfem. Pipin přiměl Gandalfa zachránit Faramira z rukou jeho šíleného otce, který se v zoufalství z jisté porážky pokusil upálit společně s ním na hranici.

Na poradě po bitvě Gandalf neradil k opatrnosti, ale naopak k úmyslně zbrklému výpadu proti Mordoru, který by nepřítele přesvědčil, že mezi sebou mají nového pyšného Pána prstenu, a odpoutal pozornost od jeho vlastní země. Vyrazili se slabým vojskem, na Gandalfovu radu neútočili přes Minas Morgul, kudy šel Frodo, ale putovali až k Černé bráně. 25. března k vyčkávajícímu vojsku vyšel z brány vyslanec Ústa Sauronova, předvedl Frodovy šaty a požadoval velké ústupky za jeho život. Gandalf mu však věci vytrhl a přikázal mu odejít. Začala bitva proti beznadějné přesile. Proti nazgûlům přiletěli orli, ale nazgûlové začali náhle prchat a Sauronovo vojsko zakolísalo. Věže Černé brány se zhroutily a Gandalf vykřikl, že je to konec Sauronovy říše. Nasedl na orla Gwaihira a zachránil Sama a Froda ze svahu vybuchující Orodruiny.

1. května korunoval Aragorna II. Elessara králem Gondoru a Arnoru. Pomohl Aragornovi najít semenáček Bílého stromu. Na cestě do Roklinky potkali Sarumana, Gandalf mu naposledy nabídl pomoc, ale byl odmítnut. Doprovodil hobity až k Mohylovým vrchům a jel navštívit Toma Bombadila.

S hobity se opět setkal až na Poslední jízdě Strážců Prstenů a 29. září 3021 odplul přes Moře do Valinoru.

Théoden

Théoden a jeho sestra Théodwyn se narodili v Gondoru jako děti pozdějšího rohanského krále Thengela a Morwen z Lossarnachu. Théoden se roku 2948 jako jejich druhé dítě, Théodwyn o patnáct let později.

Théoden se stal králem stár 32 let. V té době byl již dva roky vdovcem, neboť jeho žena Elfhilda zemřela při porodu Théodenova jediného syna a dědice, Théodreda. Théoden byl zprvu dobrým králem, ale později, poté co začal naslouchat Grímu Červivci, jej jeho funkce unavila a Théoden předčasně zestárl. Byl poté znám jako Théoden Starý. Théodred zemřel v Bitvě u Brodů Želíze roku 3019 (stár 41 let) a Théodenovým dědicem se stal synovec Éomer. Théoden však syna přežil jen o pár týdnů. Díky Gandalfovi se Théoden krátce poté uzdravil a byl znám jako Théoden Obnovený. Théoden pak vedl Rohiry do bitvy na Pelennorských polích, kde zemřel v souboji s Pánem Nazgúlů

Éomer

Éomér z rodu Éorlova byl synem Théodwyn, sestry krále Théodena a Éomunda, maršála Rohanu. Měl sestru Éowyn. Po smrti rodičů je adoptoval jeho strýc Théoden. Byl třetím maršálem Marky a mocný vůdce lidí.

U Fangornu jeho éored (vojenský oddíl) zničil oddíl Uruk-hai, který držel v zajetí Smíška a Pipina, a pravděpodobně zabránil jejich znovuzajetí při útěku. Nikdo z jeho lidí si jich ale nevšiml. Poté potkal Aragorna, Gimliho a Legolase a teprve od nich se o hobitech dozvěděl.

Po návratu do Edorasu byl Grímou Červivcem uvězněn. Po Gandalfově osvobození krále ze Sarumanovy moci byl propuštěn. Zúčastnil se bitvy u Hlásky a poté jel do Železného pasu proti Sarumanovi.

V bitvě na Pelenorských polích bojoval proti Mordoru a po smrti Théoden se stal králem Rohanu.

.

jednotky:gondor

včera 15:16

Gondorský voják

Základní cena: 120 Základní životy: 100 Zabírá populace: 10 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Čtvercová formace(+25% obrana; -40% rychlost) Vylepšení: Kalené čepele(cena 600; +50 útok) Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš)

Gondorský lučištník

Zákldaní cena: 300 Základní životy: 80 Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Klínová formace(+25% útok; -50% obrana) Vylepšení: Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Zápalné šípy(cena 600; +22 útok) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš)

Gondorský hraničář

Základní cena: 600 Základní životy: 120 Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Bojová formace(+25% útok; -50% obrana) Vylepšení: Zápalné šípy(cena 500; + 22 útok) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš) Tato jednotka se může schovávat v lese

Strážce věže

Základní cena: 500 Základní životy: 160 Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Formace hradba štítů(+40% obrana; -50% rychlost) Vylepšení: Kalené čepele(cena 600; +50 útok) Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlakonoš)

Rytíř

Základní cena: 800 Základní životy: 215 Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek) Kouzla a dovednosti: Klínová formace(+25% útok; -25% obrana) Vylepšení: Kalené čepel(cena 600; +50 útok) Těžké brnění(cena 600; +60% obrana) Vlajkonoš(cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš) Rytířské štíty(cena 400; +75% obrana proti šípům a kopím)

Katapult

Základní cena: 1000 Základní životy: 400 Zabírá populace: 5 (1 jednotka) Kouzla a dovednosti: Bombardování-neustále bombarduje určitou oblast Zastavit palbu/automatické pálení Vylepšení: Zápalné kameny(cena 500; +200 útok)

budovy:gondor

včera 15:13

Základní stavební místo Gondoru

Gondor má 15 druhů staveb+brána+hradby Budovy mají max. 3.lvl, jako u ostatních národů

Hlavní budova Gondoru

Základní cena u hradu: 5000 (9 stavebních míst+hradby+10 stavebních míst pro obranné budovy) Základní životy: 4000 Produkuje malé množství surovin Lze v ní stavět hrdiny Gondoru Bez této budovy (nebo zbořené) nelze stavět budovy

Gondorská citadela

Základní cena u kempu: 2000 Základní cena u stanoviště: 600 (3 stavební místa) Základní životy: 4000 Produkuje malé množství surovin Lze v ní stavět hrdiny Gondoru Možno obsadit - range jednotky pak stříli z citadely

Gondorská farma

Základní cena: 350, mimo hrad 200 a hned lvl 2 Základní životy: 1500, 3000, 4500 Produkuje jídlo jako surovinu 15, 18, 20 Potravinový bonus (snížená cena jízdy): 2 farmy-10% 3 farmy-15% 4 farmy-20% 5 farem-25% 6+farem-30%

Gondorský kovář

Základní cena: 400 Základní životy: 3000, 4500, 4500 Produkuje železo jako surovinu 15, 18, 20 Vylepšuje (od 2.lvl budovy): Vlajkonoš (cena 600; 2.lvl skupiny+vlajkonoš) Těžké brnění (cena 1000; +60% obrana) Kalené čepele (cena 800; +50 útok) Ocelový bonus (snižuje cenu vylepšení): 2 kovárny-10% 3 kovárny-15% 4 kovárny-20% 5 kováren-30% 6+kováren-40%

Gondorská kasárna

Základní cena: 300 Základní životy: 3000, 4500, 6000 Lze v ní stavět Gondorské vojáky a strážce věže Od 3. lvl se u budovy postaví věžička, která střílí 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

Tábor lučištníků

Základní cena: 300 Základní životy: 3000, 4500, 5000 Lze v ní stavět Gondorské lučištníky a hraničáře Vylepšení: zápalné šípy (cena 1200; +22 útok; od 2.lvl budovy) Od 3. lvl se u budovy postaví věžička, která střílí 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

Gondorské stáje

Základní cena: 800 Základní životy: 3000 Lze v nich stavět Gondorské rytíře Vylepšení: rytířské štíty (cena 1300; +75% obrana proti šípům a kopím) 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

Gondorská dílna

Základní cena: 1500 Základní životy: 3000 Lze v ní stavět Gondorské katapulty Vylepšení: zápalné kameny (cena 800; +200 útok; od 2.lvl budovy) 2.lvl budovy +25% rychlost stavby 3.lvl budovy +50% rychlost stavby

Gondorská socha hrdiny

Základní cena: 150 Základní životy: 1500 Dává vůdcovský bonus jednotkám v okolí (+50% obrana; +200% zkušenost) Hrdinský bonus (snižuje cena hrdinů): 2 sochy-10% 3 sochy-20% 4 sochy-30%

Gondorská studna

Základní cena: 200 Základní životy: 1500 Uzdravuje jednotky v okolí, které nejsou napadány Vodní bonus (snižuje cenu pěchoty): 2 studny-20% 3 studny-30%

Gondorská tvrz

Základní cena: 800 Základní životy: 3000 Silná obraná budova, která střílí

Gondorský kameník

Základní cena: 1500 Základní životy: 2500 Vylepšení: Zesílená brána (cena 1200)- +50% výdrž bran (u každého města se vylepšuje zvlášť) Númenorská kamenická práce (cena 2500)- +5000 životů hradby; +1000 věže; +2000 citadela Lučištníci bojové věže a tvrze (cena 3000)- zvyšuje útok na dálku obranných budov +125% Kamenný bonus (snižuje cenu obrany): 1 kameník-20% 2 kameníci-40%

Gondorské tržiště

Základní cena: 1500 Základní životy: 2500 Lze v ní vylešovat ekonomiku Gondoru Vylepšení (pro vylepšení je nutné mít pořád postavené tržiště): Železná ruda (cena 1500; +20% produkce železa v kovárnách) Velká těžba (cena 1500; +40% produkce jídla ve farmách) Recyklace materiálu (cena 1500; zničené budovy vrátí 50% surovin)

Obranné stavby Gondoru

Hradby: u hradu životy: 5000 (po vylepšení 10000) Na hradbách lze stavět: Katapult: Základní cena: 1600 Základní životy: 400 Strážní věž: Základní cena: 800 Základní životy: 1500 (po vylepšení 2500) Postranní vchod: Základní cena: 300 Nepřátelé nemůžou vstoupit

hrdinove:gondor

včera 15:10

Pipin

Základní cena: 100 Základní životy: 200 Základní útok zblízka/útok zdálky: 30/40 Kouzla a dovednosti: Kámen/meč-přepíná mezi zbraněmi na blízko a na dálku Elfí plášť-pokud se nehýbe je neviditelný

Faramir

Základní cena: 1200 Základní životy: 800 Základní útok zblízka/útok zdálky: 50/30 Kouzla a dovednosti: Zraňující šíp-zraňující útok Vůdcovství(+50% obrana; od 5.lvl) Kapitán Gondoru-dává zkušenosti zvoleným jednotkám(od 7.lvl) Přepínání rytíř/hrničář-nasedne na koně(+25% obrana proti jízdě a pěchotě; -50% obrana proti šípům a kopím; od 3.lvl na kterém začíná)

Boromir

Základní cena: 1600 Základní životy: 1520 Základní útok zblízka: 55 Kouzla a dovednosti: Gondorský roh-nepřátelské jednotky v blízkosti dostanou strach a na chvíli ztuhnou strachy(od 5.lvl) Vůdcovství(+60% útok; od 4.lvl) Kapitán Gondoru-dává zkušenosti zvoleným jednotkám(od 6.lvl)

Gandalf Šedý/Bílý

Základní cena: 6000 Základní životy: 1500/1800 bílý Základní útok zblízka: 140 Gandalf vždy od 5.lvl Kouzla a dovednosti: Silová vlna-odhodí nepřátelské jednotky Bleskový meč-začne vystřelovat velmi účinné blesky z meče Vůdcovství(+50% obrana; 200% zkušeností) Nasednout-přivolá Stínovlase(+25% obrana proti jízdě a pěchotě; -50% obrana proti šípům a kopím) Světlo Istari-zraňující útok(účinný proti hrdinům, hl. Nazghúlům) Slovo moci-mocné kouzlo které zraní/zabije jednotky na určité oblasti kolem Gandalfa(od 10.lvl) Kouzlo-Gandalf Bílý-kouzla mají větší poškození a nabýjí se 2* rychleji

powers:gondor

včera 15:09

PATCH v1.03

Rotrhání mraků je za 7 bodů!

Léčení

Kouzlo 1. úrovně; cena 1 bod Léčí jednotky maximálně 80% jejich zivota, nahradí 1 jednotku na prapor

Elfí les

Kouzlo 1. úrovně; cena 1 bod Vytvoří zelenou oblast(+40% obrana; nepřátelé ztratí vůdcovství); nepůsobí na hrdiny svým bonusem +40%

Gandalf Bílý

Kouzlo 2. úrovně; cena 2 body Z Gandalfa Šedého bude Bílý; +100% útok kouzel; 2*rychleji se Gandalfova kouzla nabýjejí-pasivní kouzlo, + 300% života

Vyvolá Elfí spojence

Kouzlo 2. úrovně; cena 3 body Povolá 15 elfů na určitou dobu

Vyvolá Rohanské spojence

Kouzlo 2. úrovně; cena 3 body Povolá 25 Rohirů (4 skupinky) na určitou dobu

Roztrhání mraků

Kouzlo 3. úrovně; cena 7 bodů Prorazí deštěm nebo temnotou a omráčí nepřátelské jednotky, sníží rychlost pohybu

Vyvolá orlí spojence

Kouzlo 3. úrovně; cena 6 bodů Povolá dva velké orli na určitou dobu, mají 2000 životů a zraňují za 200

Vyvolá armádu mrtvých

Kouzlo 4. úrovně; cena 10 bodů Vyvolá armádu mrtvých(5 skupinek) na určitou dobu

neco o gondoru

včera 15:07

Obecně

Gondor

Gondor je království Dúnadanů. Království Gondor založili Isildur a Anárion, synové Elendila Vysokého po pánu Númenoru na konci Druhého věku. Gondor je sesterským královstím Arnoru, který založil Elendil sám. Gondor se nacházel západně od Mordoru u zálivu Belefast. V sindarštině jméno Gondor znamená Kamená země, odvozeno ze sindarského gond (kámen) a (n)dor (země). Hypotetický quenyjský název je Ondonórë. Gondor spolu s Arnorembývají nazývány Králostvími Dúnadánů ve Vyhnanství

Založení Gondoru

Věrní postavili velká kamená města a citadely a v každém umístili palantýr.Minas Anor, Věž vycházejícího slunce (později přejmenováno na Minas Tirith, Strážní věž) Minas Ithil proti Ephel Dúath (Hory stínu) na hranici Mordoru, město Isildura, kde byl umístěn Bílý strom. Osgiliath (Citadela hvězd) na obou březích Anduiny, hlavní město Gondoru s hlavním palantýrem. Také Angerost s velkou věží Orthanc na přechodech Želízu a Aglarond v údolí Bílých hor, které Rohirovénazývají Helmův žleb.

Hlavní články:Poslední spojenectví elfů a lidí, Bitva na Dagorladu

Na konci Druhého věku seSauron vrátil do Mordoru a rozpoutal válku proti Gondoru. Dobyl Minas Ithil a spálil Bílý strom, ale Isildur uprchl s rodinou a ustoupil do Arnoru zatímco Anárion se bránil v Gondoru. Gondor se poté připojil k Poslednímu spojenectví elfů a lidí. Během obléhání Barad-dûr padl Anárion a na svazích Hory osudu zahynul Elendil. Isildur po porážce Sauronanastoupil na Gondorský a Arnorský trůn.

Hlavní článek:Bitva na Kosatcových polích

Isildur odjel do Arnoru. Při jízdě však byl přepaden a zabit na kosatcových polích. V Arnoru vládla poté Isildurova linie a v Gondoru Anárinova linie.

Města, pevnosti a místa

Hlavní článek:Místa v Gondoru
  • Minas Ithil, později nazývaná Minas Morgul - po obsazení Pánem nazgúlů
  • Minas Anor, později nazývané Minas Tirith - pozdější hlavní město
  • Osghilath- původní hlavní město, opuštěn, během války o prsten dobyt skřety
  • Dol Amroth- město v Belfalasu
  • Pelagir- během války o prsten téměř dobyt korzáry
  • Umbar(dočasně, v době Příbuzenského sváru obsazen Castamirovci, později korzáry)
  • Tarnost
  • Cair Andaros- ostov na Anduině
  • Angerost(Železný pas) - pevnost, po Círdanově daru zůstal v Gondoru, obsazen Vrchovci, později se v něm usadil Saruman, pevnost kromě věže byla zničena během války o prsten Enty.
  • Aglarond(Hláska) - pevnost, po Círdanově daru patří Rohirům

Regiony

  • Ithilien
  • Anorien
  • Losarnach
  • Lebennin
  • Belfalas
  • Dor-en-Ernil
  • Lamedon
  • Anfalas

Některé regiony dočasně pod gondorskou vládou:

  • Harandor(jižní Gondor)
  • Calenadhorn(Rohan)
  • Umbar

powers:rohan

včera 15:06

uzlo 1. úrovně; cena 1 bod

- Léčí jednotky, nahradí 1 jednotku na prapor, léčí pouze 80% z celkového množství života

Andúril

- Kouzlo 2. úrovně; cena 2 body

- Aragorn (+100% útok, +50% armor, +25% rychlost ) - pasivní kouzlo

Vyvolá Elfí spojence

- Kouzlo 2. úrovně; cena 3 body

- Povolá 15 elfů na určitý čas

Elfí les

- Kouzlo 2. úrovně; cena 2 body

- Vytvoří zelenou oblast(+40% obrana; nepřátelé ztratí vůdcovství); nepůsobí na hrdiny

Roztrhání mraků

- Kouzlo 3. úrovně; cena 7 bodů

- Prorazí deštěm nebo temnotou a omráčí nepřátelské jednotky

Vyvolá Entí spojence

- Kouzlo 3. úrovně; cena 6 bodů

- Vyvolá 4 enty na určitý čas

Vyvolá armádu mrtvých

- Kouzlo 4. úrovně; cena 10 bodů

-Vyvolá armádu mrtvých(5 skupinek) na určitou dobu

budovy:rohan

včera 15:03

Základní stavební místo

  • Rohanští mohou v hradu stavět 6 druhů budov(uvedeno níže)
  • Hrad má 7 stavebních míst
2 druhy budov mimo hrad(entí sněm a farmu)

Hlavní budova Rohanu

  • Základní životy: 4000
  • Základní cena: 5000
  • Hlavní budova u Rohanu ve které se vyrábějí hrdinové
  • Budova je jen u hradů(má velké hradby)
  • Rohanská citadela

    • Základní životy: 4000
    • Cena Kempu:2000(stavebních míst 5)
    • Cena Stanoviště: 800(stavebních míst 3)
    • Staví se u Kempů(malé hradby) a stanovišť
    • Staví se v ní hrdinové
    • Rohanská farma

      • Základní životy: 1500(1lvl) 3000(2lvl) 4500(3lvl)
      • V hradu, kempu nebo stanovišti stojí 350
      • Mimo hrad stojí 200 a postaví se na 2lvl
      • Vyrábějí se v ní sedláci(viz. jednotky)
      • Rohanský lučištnický tábor

        • Základní životy: 3000
        • Základní cena: 300
        • Rohanský lučištnický tábor
        • Vyrábějí se zde lučištníci a elfští vojáci(viz. jednotky)
        • Vylepšení:
        • Ohnivé šípy(cena 1200 od 2lvl)
        • Rohanské stáje

          • Základní životy:***
          • Základní cena: 600
          • Vyrábějí se zde Rohanští jezdci a Rohanská lučištnická jízda
          • Vylepšení:
          • Jezdecké štíty(cena 1200 +**)
          • Rohanská zbrojnice

            • Základní cena: 1300
            • Základní životy:***
            • Vylepšení:
            • Armor: cena 1000
            • Vlajkonoš:cena 600
            • Kalené čepele:cena 800
            • Rohanská studna

              • Základní cena: 200
              • Základní životy:***
              • Léčí jednotky, které nejsou napadány a jsou poblíž
              • Snižuje cenu lučištníků - 4x studna - 30%
              • Rohanská socha

                • Základní cena: 150
                • Základní životy:***
                • Dává bonus jednotkám v blízkosti ***
                • Snižuje cenu hrdinů 4x socha - 30%
                • Entí sněm

                  • Základní cena:5000
                  • Základní životy:***
                  • Vyrábějí se zde enti(viz. jednotky) a Stromovous(viz.Hrdinové)
                  • Staví se mimo hrad na místě pro farmy
                  • Pokud je entí sněm napaden když není dokončen okamžitě vytvoří časově omezené enty na obranu

jednotky:rohan

včera 15:00

Sedlák

  • Základní životy: 40
  • Základní cena: 100
  • Zabírá populace: 10 (ve skupině 5 jednotek)
  • účinný proti lučišníkům
  • Tato jednotka je jedna z nejslabší ve Hře!!
  • Může se použít k rychlému spravování poškozených budov
  • Lze tuto jednotku dát do formace s Rohanskými lučišníky

Rohanský lučištník

  • Základní životy: 80
  • Základní cena: 300
  • Zabírá populace: 15 (ve skupině 5 jednotek)
  • účinný proti monstrům a jízdě
  • Tato jednotka toho nic nevydrží ale pokud jí vylepšíte ohnivé šípy a dáte jí dostatečný odstup od nepřátel, něco jim uškodí
  • Jednotce můžete dát Bojovou formaci(+25% útok, -50% obrana)

Elfí válečník

  • Základní životy: 160
  • Základní cena: 700
  • Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek)
  • účinný proti všem jenotkám podle typu zvolené zbraně
  • tento válečník má dvě zbraně (luk a záložní)
  • tato jednotka je dosti silná proti početní převaze;zezačátku si vezme luk a při přiblížení nepřítele si vezme záložní zbran
  • může se dávat do formace elf(s lukem)+elf(se záložní zbraní)

Rohanský Rohin lučištník

  • Základní životy: 200
  • Základní cena: 1000
  • Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek)
  • účinný proti monstrům, jízdě, pěchotě
  • Jedna z nejlepších jednotek, po vylepšení ohnivými šípy zdolá plno nepřátel(ubírá hodně i budovám a hrdinům)
  • při kombinaci s Theodénem a Eomérem se dá vytvořit velmi silná armáda!
  • jednotce můžete dát klínovou formaci(+25% útok, -25% obrana)

Rohanský Rohir

  • Základní životy: 140
  • Základní cena: 700
  • Zabírá populace: 20 (ve skupině 5 jednotek)
  • účinný proti pěchotě, hrdinům, budovám
  • velmi silná jednotka, s pěchotou si poradí je tak že ji projede
  • proti monstrům a kopiníkům nemá sebemenší šanci
  • jednotka může dostat klínovou formaci(+25% útok,-25% obrana)
  • této jednotce je dobré vylepšit jezdecký štít(+80% obrana proti kopím a šípům)

Ent

  • Základní životy: 2000
  • Základní cena: 1500
  • Zabírá populace: 10 (1 jednotka)
  • účinný proti monstrům, hrdinům, budovám, pěchotě
  • velmi silná jednotka která má jen jednu slabinu-ohen
  • když hoří tak si může vlízt do nejbližší vody a uhasit se
  • používá se především k ničení nepřátelských hradů
  • nevýhoda-vyrábí se v Entím sněmu který je posřeba si hodně bránit
  • dokáže házet kameny a "mávat" končetinama; může si vytrhnout kámen z budovy a házet

hrdinove rohanu

včera 14:59

Smíšek

  • Základní cena: 100
  • Základní životy: 200
  • Základní útok: 30 mečem, 40 kamenem
  • Kouzla a dovednosti:
  • Kámen/meč-přepínání mezi zbraněmi Kámen/Meč
  • Elfí plášť-pokud se hobit nehýbe je neviditelný
  • Eomér

    • Základní cena: 1400
    • Základní životy: 1200
    • Základní útok: 40
    • Kouzla a dovednosti:
    • Vůdcovství -
    • Vůdce odpadlíků-Jednotky kolem dostávají za zabíjení suroviny
    • Rank 4 +60% útok, +50% zkušennosti
    • Zraňující šíp - Zraňující útok
    • Nasednout na koně
    • Eowyn

      • Základní cena: 1200
      • Základní životy: 800
      • Základní útok: 40
      • Kouzla a dovednosti:
      • Zraňující šíp-Zraňující útok(silný proti Nazghúlům)
      • Rohirka-převleče Eowyn za obyčejnou rohirku
      • Štítonoška
      • Nasednout na koně
      • Theodén

        • Základní cena: 1200
        • Základní životy: 900¨
        • Základní útok: 50
        • Kouzla a dovednosti:
        • Vůdcovství - +50% útok, +50% obrana
        • lvl 4 slavný trysk +30% útok, koně nezadržuje přejíždění, +75% obrana
        • Král Rohanu - dává zkušenosti zvoleným jednotkám, povyšování - lvl 6
        • Nasednout na koně
        • Gimli

          • Základní cena: 2500
          • Základní životy: 2000
          • Základní útok: 60
          • Kouzla a dovednosti:
          • Vrhnout sekeru-hodí sekeru a ubere jednotkám větší množství životů - lvl 1
          • Zabiják - +100% útok, +100% rychlost- lvl 7
          • Legolas

            • Základní cena: 3000
            • Základní životy: 1000
            • Základní útok: 40 dýky, 60 luk
            • Kouzla a dovednosti:
            • Jestřábí útok - Zraňující útok vlv 1
            • Povyšování lučistníků
            • Šmršť šípů - začne vystřelovat šípy do určitého území - lvl 7
            • Aragorn

              • Základní cena: 3500
              • Základní životy: 1500
              • Základní útok: 72
              • Kouzla a dovednosti:
              • Athelas-vyléčí z části přátelské hrdiny v blízkosti
              • Mistr meče- +50% útok, +50% obrana
              • Vůdcovství: Jesnotky v okolí +50% útok, + 100% více zkušenností
              • Elendil - jentokdy na prvním levelu prchnou
              • 10 lvl - armáda mrtvých (jedna skupinka)
              • Stromovous

                • Základní cena:2000
                • Základní životy:6000
                • Základní útok: 600, hod kamenem 520
                • Kouzla a dovednosti: vzít a hodit kámen
                • Vůdcovství: Entům v blízkosti +50% obrana, +25% rychlost, +20% hážou dál

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

good

(Arto, 5. 8. 2009 16:45)

docela dobry (zajimavi věci) ;)